Kundbemötande

Kundbemötande

Service | 2 timmar och 6 minuter

Motsvarar 1 dag lärarledd utbildning

Beskrivning

Förbättra dina kunskaper i Kundbemötande med vår praktiska och effektiva online utbildning. Börja lära dig idag.

Kundbemötande riktar sig till dig som vill förstå och beröra kunden för att ge bättre service, lära dig klagomålshantering och hur du kan erbjuda merförsäljning som gynnar kunden. Genom medvetenhet om kroppsspråk, ökad förståelse för kundens förväntningar och kommunikation anpassad för olika personlighetstyper kan du enkelt förbättra ditt kundbemötande. Du får råd i hur du tar in och analyserar kundens behov eller problem och hur du presenterar en lösning på ett trovärdigt sätt. Du får lära dig både hur du hjälper en missnöjd kund att bli nöjd och hur du hjälper en nöjd kund att komplettera sitt köp på ett sätt som tillgodoser kundens behov.

Till varje delmoment finns övningsuppgifter att ta del av, för att du ska kunna tillämpa dina nya kunskaper i din verksamhet.

Relevanta nyckelord:Kundservice, Säljteknik, Retorik, Kommunikation, Empati, Kundenkät, Mersäljning, Kundnöjdhet

Publicerad: 2015-01-13

Innehåll

  • Det personliga mötet och samtalet med kunden
  • Kunders behov och förväntningar på bemötande
  • Säljares och servicepersoners beteenden och kommunikation
  • Vad förmedlar ditt kroppsspråk och din attityd?
  • Att läsa av och bemöta olika personlighetstyper
  • Presentera förslag
  • Att hantera kritik, missnöje och starka känslor
  • Erbjud merförsäljning som tillgodoser kundens behov

Delmoment

0. Introduktion till grundkursen i kundbemötande

Utbildare Jan Kronkvist presenterar kursens innehåll och upplägg.

Under extramaterial finner du utbildarens PDF.

Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 6 minuter)

1. Varför lämnar kunden?

2. Första intrycket är avgörande - Del 1

3. Första intrycket är avgörande - Del 2

4. Led samtalet framåt - Del 1

5. Led samtalet framåt - Del 2

6. Presentera förslagProva!

7. Olika personligheter

8. Hantera upprörda kunder och kritik

9. Merförsäljning

10. Sätt kunden som nr 1

Kursmaterial

Anteckningar

Utbildningsbolag

Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.



Bra jobbat!

Du har fullföljt utbildningen Kundbemötande och kan nu erhålla ditt diplom.

Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplom

Visningsfilmen är slut

För att starta utbildingen Kundbemötande måste du först köpa den.

Tillbaka till utbildningen
Kundbemötande 223 1 2695

Kontakt